Google webmaster smjernice se sastoje od savjeta iz prakse koje Google preporučuje webmasterima. Ove smjernice pomažu pri pronalaženju web stranice, njezinom rankingu i indeksiranju od strane Google-a. Web stranice koje krše ta pravila mogu izgubiti svoju ranking i biti “kažnjene” od strane Google-a. Po nama, jedna od bitnih smjernica je ona koja sugerira webmasterima (i općenito autorima sadržaja) da prije svega pišu sadržaj namjenjen ljudima a ne tražilicama.
Pišite za ljude , ne za tražilice
Nadamo se da se slažete da je bitno da ljudi koji čitaju sadržaj vaše web stranice budu zadovoljni onime što čitaju (vide). Vjerujte, Google će to prepoznati i to će utjecati na ranking vaše web stranice.
Ovo zvuči malo apstraktno, zar ne? Čitajte dalje.
Razmislite što bi vaši čitatelji htjeli . Bilo kakvo unaprijeđenje vaše web stranice imati će pozitivan učinak (dugoročno). Kreirajte novi sadržaj (članke), detaljno istražujte temu koju obrađujete, podijeliti svoja saznanja, ponudite savjete, linkove, ubrzajte učitavanje vaše web stranice, promjenite izgled, funkcionalnost ili poboljšajte intuitivnost svoje stranice… Ovo su samo neki od primjera koje možete primjeniti kako biste privukli ( i zadržali) čitatelje.
Uvjereni smo da ste milion puta čuli mudre savjete o SEO optimizaciji, ali vjerujte da je na kraju dana bitno da ljudi uživaju u pregledavanju vaše web stranice te će se to odraziti na rankingu.
Nekoliko konkretnih savjeta kako poboljšati korisničko iskustvo prilikom pregledavanja web stranice
1. Otvorite jednu od svojih stranica i dooobro je pogledajte. Probajte je pročitati iz perspektive korisnika. Jeste li vidjeli tuđu web stranicu koja bolje obrađuje istu/sličnu temu?
2. Izgleda li sadržaj stranice pregledno? Je li sadržaj dobro formatiran ?
3. Nudi li stranica linkove na druge izvore izvore informacija (wiki, proizvođač, autor, blog..). Ako mislite da nije pametno linkati na druge izvore informacija onda se varate. Upravo o tome pišemo. Ako je vaša stranica kvalitetna i privlači čitatelje, oni će se uvijek vraćati. Neka vaša web stranica postane relevantan izvor informacija. Čitatelji će to prepoznati i cijeniti.
4. Sadrže li vaši članci kontakt informacije? Informacije o autoru? Prisutnost ovih informacija može pripomoći u stjecanju vjerodostojnosti sadržaja.
5. Proguglajte članke slične tematike i pročitajte komentare čitatelja u tim člancima. Komentari sadrže i dobre i loše osvrte i mogu Vam pomoći da shvatite kako čitatelji razmišljaju i što očekuju od članaka određene tematike.
6. Izgleda li vaša stranica/članak lijepo i čitko ? Kakva je navigacija između članaka, po kategorijama ili po arhivama? Poradite na profesionalnom izgledu. Ne koristite isključivo početni/zadani layout. Mjenjajte ga na suptilan način, sukladno potrebama/željama vaših čitatelja.
7. Pitajte druge ljude da pogledaju vaše stranice i zamolite ih za komentar istih.
Ako još uvijek ne vjerujete da treba pisati za ljude a ne za tražilice, evo konkretnog primjera.
Primjer članka pisanog za web tražilice a ne za ljude
Napisali ste i objavili članak kojim se ponosite. Tada se sjetite da ste negdje čuli/pročitali da tražilice vole web stranice koje imaju puno podstranica. Zašto ne bi ovaj članak podijelili u cjeline i objavili na 3 podstranice. Na taj će vas način tražilice više “voljeti” a vi ćete moći prikazati još pokoji dodatni oglas/banner.
I tako imate 3 stranice umjesto jedne. Što mislite, kako će vaši čitatelji reagirati? Oni sigurno vole klikati unedogled, zar ne? Naravno da ne.
Evo što ste napravili za čitatelje i web tražilice:
Za čitatelje – Napravili se nepotrebne korake koje čitatelj mora prijeći kako bi došao do tražene informacije i to zato jer su morali nepotrebno klikati na botun “Slijedeća stranica”. Na taj ćete način izgubiti čitatelje i više se neće vratiti na vašu web stranicu!
Za tražilice – “Razrijedili” ste sadržaj svoje stranice/članka. Na taj način, svaka individualna stranica sadrži manje korisnog sadržaja. U rezultatima pretrage nećete tako dobro kotirati jer vaša pojedinačne stranice nemaju vrijednost. Umjesto jedne kvalitetne stranice, sada imate tri stranice sa “razrijeđenim” sadržajem.
Bez daljnjeg obrazlaganja, odgovorno tvrdimo da je najbolja strategija za dobar ranking na Google-u je pisanje korisnog, relevantnog, kvalitetnog sadržaja. I naravno, “ugodnog oku”.